Pátek 28. února 2020, svátek má Lumír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 28. února 2020 Lumír

Nehoda Pendolína ukázala že represe neřeší vůbec nic.

23. 07. 2015 18:53:38
Ve středu ráno se u Studénky stala další tragická železniční nehoda. Vlak Penbdolino z Ostravy smetl kamion, který vjel na blikající přejezd a zůstal uvězněn mezi závorami.

Řečeno strohou řečí správ: Ve Středu, krátce po 7:43 narazil rychlovlak Pendolinu těsně před stanicé Studénka do kamionu, který vjel na blikající železniční přejezd. Při katastrofickém nárazu zahynuli 3 lidé a škoda přesáhlka 160 milionů korun. Nehodu patrně zavinil řidič kamionu, který vjel na železniční přejezd s výstražným zařízením v chodu - a zůstal uvězněn mezi závorami.

A ihned tady máme rozsáhlou a uřvanou hordu mstitelů. V bohatě plusovaných příspěvcích pod články o katastrofě se předhánějí v nenávisti k Polskému řidiči kamionu, Rozvášněný dav staví hranice, a předhání se v dštění ohně a síry. V drakoničnosti trestů ktreré mají odstrašit ostatní bídáky, tedy Poláky, Kamionňáky a řidiče všeobecne. Diskuzte se hemží návrhy na zpřísnění zkoušek, řidičů utažení šroubů zvýšení buzerace a míry represe za chyby a přestupky. Nazvěme tuto skupinu REPRESÁŘI.

V řetězci událostí ČLOVĚK =======> CHYBA =======> KATASTROFA se represáři zcela evidentně zaměřují na to že vytvořením tlaku na člověka - jej donutíte přestatr dělat chyby a tím bohulibě zabráníme tragédii. Represáři se vyrojí po každé trochu tragičtější události. Přímo exploze lynchujících represářů nastala například po známé nehodě autobusu u Nažidel.

Potom je zde podstatně menší skupina, ale generelně plebsem, diskutéry a ano hlavně represáři samými "mínusovaná", ostrakizovaná a nenáviděná - snad ještě více, nežli ten Polský řidič. Nazvěme tuto skupinu třeba SYSTEMIKY. Pídí se totiž po systémovém řešení, s vědomím, že represe lze sice zvyšovat do nekonečna, ale jejich účinek není přímo ůměrný jejich míře. Že pouhopouhý represivní přístup nic neřeší. Systemici se v řatězci ČLOVĚK =======> CHYBA =======> KATASTROFA zaměřují na sytémové změny, které mají přerušit spojnici mezi CHYBOU a KATASTROFOU. Proto i v diskuzích mluví například o elektronické detekci zdali je přejezd volný, aby vlak automaticky brzdil včas ke zmírnéní následků - v případě Nažidel se ptají například, jakto, že karoserie autobusu neochránila lidi před rozmáčknutím...

Systemikové píší, že sebevíc drakoničtějších a sebevíce represemi vynucovaných předpisů v podstatě nic neřeší. Protože navzdory utaženému šroubu, budou lidi dělat přesupky a chyby se stávat. Že je potřeba opustit strategii represe jako jediného možného řešení a to i tehdy, když jsou represe a buzerace mokrým snem lynčujícího davu. Je správné spíše vynalézat a uvádět do praxe mechanizmy, u kterých chyba nic způsobit nemůže. Namátkou: elektronicky hlídaný přejezd, který v případě že vlaková cesta po uvedení signalizace do chodu a spadnutí závor není volná - vystaví na úseku GENERAL STOP a přinutí vlak brzdit - což může být rozdíl mezi životem a smrtí desítek lidí .. Nebo cedule "K NOUZOVÉMU OPUŠTĚNÍ PŘEJEZDU PŘERAŽTE ZÁVORU !"

Za tyto rozumější - ale nepopulární - názory sklízejí SYSTEMICI to trpké ovoce stovek mínusování jejich příspěvků ale i nadávek a zesměšnování a osobních útoků. Které přesto, že jsou zcela v rozporu s kodexem diskutéra, redakce nechává klidně viset. Oni jsou součástí tohoto tlaku proti systemikům i samotní novináři, neboť jak se zdá je jedním z orgasmů novináře, když může být šedou eminiencí vzadu, pohánějící lynchující dav. O tom že novináři bez katastrof jsou na tom asi stejně blbě jako potápěči na sahaře, tank bez pásů nebo ony pověstné "sáňky v létě" nemluvě.

Druhak, lidi na téma represe strašně rádi slyší. Kdo má právo represe, má MOC. Identifikování se tedy s represivní autoritou - a tím pádem alespoň částečné a iluzorní spolusdílení jejích pravomocí a rozuměj MOCI je pravým balzámem na duše frustrátů a vohnoutů národa Českého a věřím že i národů jiných.

K represářům se již před nějakou dobou přidala i SŽDC

Železniční přejezd ve Studénce na Novojičínsku patří mezi nejnebezpečnější v regionu. Proto se dostal mezi pětici přejezdů, které SŽDC ve spolupráci s krajským úřadem v roce 2013 vybavila kamerou.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/polsky-ridic-byl-v-dobe-narazu-v-kabine-prezil-jen-zazrakem-pav-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150722_151642_ostrava-zpravy_jog

Tak víme že je přejezd nebezpečný: Ale kurva jak ta kamera zlepšila bezpečnost toho přejezdu ? HM ? Může mi na to něškdo soudný odpovědět ? (řečnická otázka). Jedině tím, že máme záznamy a můžeme pokutovat neukázněné řidiče, kteří projedou blikající přejezd. A CO DÁL ? I přes represe stejně "někdo" na přejezd vjel. Katastrofa nastala.

A my ? Akorát máme detailní video tragédie a máme koho zavřít. Skvělý výsledek. Ale 160 milionů škody to z hajzlu nevytáhne a zamřené tři lidské životy to nevrátí.

REPRESÁŘSKÝ PŘÍSTUP ZCELA SELHAL

A nemusím být ani raketový vědec, abych dovodil, že strategie, navrhované SYSTEMIKY by v daném případě mohly být úspěšnější mnohem více - když už ne absolutně, tedy by alespoň redukovaly škody jak na životech tak na majetku.

Letošní tragedie ve Studénce nám ukazuje, že přístup represářů ve stylu někoho chytit, usvědčit demonstrativně poválet v dehtu a peří, lynchovat a zlikvidovat - byť to pobaví a zvedne ego spodnímu milionu čecháčků frustrátů - nás neochrání a je třeba ji opustit a přejít na přístup SYSTEMIKŮ A to nejen v dopravě, ale i v jiných oblastech řízení společnosti.

Autor: Martin Prášek | čtvrtek 23.7.2015 18:53 | karma článku: 41.63 | přečteno: 6823x

Další články blogera

Martin Prášek

Koronavisus v ČR: První zabije drobné živnostníky.

Itálie uzavírá do karantény první města, zavírá v nich bary, kostely, obchody. Otázka koronaviru v Čechách už nezní "jestli", ale KDY. Ale až sem dorazí, budou první mrtví drobní živnostníci. A to se ani nebudou muset nakazit.

24.2.2020 v 9:23 | Karma článku: 37.88 | Přečteno: 2549 | Diskuse

Martin Prášek

ANO, špagetizujeme vám podnikatelské prostředí !

Jedním ze znaků právního státu jsou přímočaré zákony a stabilní podnikatelské prostředí. Ostatně, jeho "narovnáním" se chvástala jedna nejmenovaná partaj při zavádění EET. Jak se ovšem zdá, místo narovnání prosazuje špagetizaci.

5.2.2020 v 16:07 | Karma článku: 33.35 | Přečteno: 981 | Diskuse

Martin Prášek

Co se stane s Británií po Brexitu věděl nejíp Havlíček Borovský

O tom, co vše se v GB po brexitu stane, mají alarmisti jasno.Přehršel krizí a katastrof. Ale já myslím, že úplně nejlépe to již před pás sty lety vyjádřil Karel Havlíček Borovský v "Křestu svatého Vladimíra"

31.1.2020 v 12:44 | Karma článku: 40.56 | Přečteno: 5813 | Diskuse

Martin Prášek

E-shop na dálniční známky a "čínský syndrom"

Víte, co je rychlejší, než let paprsku světla ve vakuu? Let Kremlíka přez palubu. A právě ta obrovská rychlost a nulový odpor politiků., kteří jinak zatloukají a mlží, budí nejvíc podezření.

28.1.2020 v 20:17 | Karma článku: 26.72 | Přečteno: 800 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Luboš Smrčka

Ekonomika, demokracie a koronavirus

Náhodou jsem na sociálních sítích narazil na výsměšný post – autor sdílel článek o panice v Itálii, vykupování základních potravin kvůli koronaviru a přidal poznámku: Demokracie nás ochrání! Ironie z toho kapala.

28.2.2020 v 8:26 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Tomáš Flaška

Drzost vyznavačů té jediné správné pravdy nezná mezí

Nejen že se o jejich tvrzení nesmí pochybovat. Důležité je ty, kdo je načapou na švestkách, ponížit, zesměšnit, nebo ještě lépe zadupat do země.

28.2.2020 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 63 | Diskuse

Michael Laitman

Řeší se ve Švédsku problém -migranti versus důchodci- správně?

Ve Švédsku se stále provádějí různé experimenty. Tentokrát se rozhodli ubytovat společně důchodce a migranty. Autoři projektu se domnívají, že to ochrání starší lidi před pocity osamělosti

28.2.2020 v 7:51 | Karma článku: 10.68 | Přečteno: 220 | Diskuse

Martin Tuma

Nebudu kvůli Korona viru nakupovat zásoby

Počkám, až se začne rabovat a hodně ušetřím. A všem, kteří v panice před Korona virem vykoupili rýži z Číny a těstoviny z Itálie přeji dobrou chuť.

27.2.2020 v 22:03 | Karma článku: 17.15 | Přečteno: 453 | Diskuse

Marek Trizuljak

Jak pojmenujeme naše ulice a náměstí, je svrchovanou věcí občanů naší země

Reaguji na poněkud zvláštní poznámku mluvčího prezidenta Putina, že by prý Praha měla v místopisných názvech pamatovat na Rudou armádu.

27.2.2020 v 18:20 | Karma článku: 21.79 | Přečteno: 563 | Diskuse
Počet článků 282 Celková karma 30.12 Průměrná čtenost 2409

Člověk, který to vidí po svém.. Píšu tady hezky zvostra od podlahy o věcech, které mě se.... ehm, sejří...

Najdete na iDNES.cz