Čtvrtek 2. prosince 2021, svátek má Blanka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 2. prosince 2021 Blanka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M32i36l80a32n 21L60i45b29a22l 5647451975276

Jako majitele registrovaného hospodářství mě poslední odstavec zasáhl.

Jinak už teď mě štve banka s elektronickou komunikací.

Banka: Zavedli jsme novou službu, potvrzení o xy nové nerozesíláme poštou, ale stáhnete si ho v internetovém bankovnictví.

Já: Takže jste vlastně nezavedli novou službu, ale zrušili stávající.

Banka: Nene, takhle je to pro klienty pohodlnější.

Nevím, finančák chce potvrzení papírově, takže to musím stáhnout, nahrát na flešku, dojet do města a v copycentru vytisknout.

Možná, jen možná, protože tomu asi nerozumím, bylo jednodušší to vyndat že schránky u dveří.

0/0
11.6.2021 8:40
Foto

A93l48e68x 29G80r10e57g53o94r 9274932442349

Diskriminovat ne,ale dodržovat pro všechny stejná pravidla je přeci základ rovnosti.

Řidič kamionu také nemá řidičák do nekonečna. Tedy buď se naučí s internetem a nebo prostě skončí s podnikáním. Já vím, že to je tvrdé ale pokud chceme mít digitální stát ,tak holt budou někteří v nevýhodě. Vždy bude někdo starý a neschopen, nebo i neochotný se už učit novým věcem.

Také budu starý a neschopný pochopit novinky ale počítám, že do osmdesáti budu schopen držet krok v základních technologiích.

0/−4
10.6.2021 21:03
Foto

A76l14e10x 82G80r70e15g86o70r 9164732732289

Patřilo pod příspěvek pana Hlinky.

0/0
10.6.2021 21:14
Foto

Z31b39y92š50e78k 66H74l57i36n19k96a 3101843350783

Hehe. Já to vidím jinak - chtěj je vyhnat do šedé zóny, aby tato "marginální menšina" brala sociální dávky a k tomu si na černo přivydělávala. Není to tak trošku proti konceptu, aby všichni své příjmy legálně přiznávali?

Já si spíš myslím, že úředníci se po hodně dlouhé době konečně naučili s datovkou pracovat, zjistili, že je to pohodlnější a teď jsou líni pro občany něco dělat jinak.

Datovka je úžasná věc, ale nesmí být povinná pro všechny.

0/0
10.6.2021 21:46
Foto

M41i63l37a75n 36L34i92b45a60l 5457251455336

Kdo stojí za tím chceme? Já třeba chci opravdový stát, ne digitální. Digitální stát můžete vytvořit třeba v Civilizaci a pokud se vám nelíbí, dáte si novou hru.

0/0
11.6.2021 8:45
Foto

L43u80b57o73š 36K83r34i73m86l 4117924550535

Souhlasím s autorem, že jde o digitální šikanu.

Nutnost konverze na autorizovaném místě (Czechpoint, notář, advokát..) s cenou 30kč za stránku nebo zřízení datového trezoru za poplatek rostoucí s objemem dat.

Nemožnost zrušení datové schránky. Toto je velký problém při snížení rozpoznávacích schopností, duševní nemoci, úrazu atd. Problém graduje při fikci doručení.

A v neposlední řadě neustálé změny v softwarových požadavcích na obsluhu.

+2/0
10.6.2021 21:01
Foto

A60l28e76x 89G84r80e85g79o18r 9394522452969

Co graduje s fikci doručení? To nechápu. Jaký je rozdíl v nepřečteném dopisu v poštovní schránce a nepřečtené datové zprávy doručované taktéž fikcí?

A snížená duševní schopnost zřejmě bude i důvodem k určení opatrovníka a ten bude samozřejmě mít i přístup k DS stejně jako k normální poště.

0/0
10.6.2021 21:13
Foto

L91u95b45o56š 88K42r50i38m34l 4917374480355

Jste evidentně mladý člověk bez představivosti a neznalosti skutečného života ve stáří. To, že jste svéprávný, neznamená dostatečné schopnosti k používání IT technologií.

0/0
10.6.2021 21:20
Foto

A58l51e53x 66G75r36e81g80o80r 9424272822549

Mladý jsem, je mi teprve 58. ,Mému otci 82 a zvládá bez problémů jak internet,tak cestování a komunikaci přes mobilní aplikace.

Je to o hlavě a přístupu k životu. Někdo je v 60 mentálně starý stejně jako stoletý kmet.

0/0
10.6.2021 21:34
Foto

Z40b64y47š63e72k 28H31l89i85n42k76a 3511533130223

Hehe, taky je mi teprve, rodiče mám o něco starší než vy. Já jsem programátor, takže to mám tak nějak v krvi a s datovkou si poradím snadno. U rodičů je však jasně viditelný progres a i kdyby to zvládli třeba před pěti lety, dnes by s tím měli zaručeně problém. Představím-li si povinnou datovku pro takovou situaci (teď ji mám, ale vím, že jednou ji budu muset kvůli vlastní bezpečnosti zrušit), polévá mě studený pot po zádech z představy šmejdů (či jiných exekutorů), kteří by toho zneužili pro své obohacení. Už musím dávat pozor i na to, aby někomu něco neodsouhlasili po telefonu...

+1/0
10.6.2021 21:54
Foto

Z12b31y93š83e62k 45H55l36i37n64k71a 3761193250203

Jakkoliv datovku vřele doporučuju každému, kdo vládne počítačem, a to včetně osobní datovky, pro některé lidi to prostě není a opravdu jim to nelze jen tak přikazovat. A to nejen pro staré dědy, kteří pletou cosi z proutí, ale i pro některé mladší lidi. Něco takového považuju za přílišnou tvrdost zákona.

+1/−1
10.6.2021 15:50
Foto

A24l12e39x 15G87r20e73g86o38r 9644302142689

Počítám,že každý kdo nechce využívat digitální stát chce soukromou datovku. Chápu , že jsou živnostníci lavírujïcí na hraně zákonnosti a těm doručování poštou vyhovuje. Z datovky člověk nikdy pořádně neví co na něj vyskočí. Ví jen , že tam má vzkaz a jestli je do vlastních rukou.

0/−1
10.6.2021 17:48
Foto

Z65b20y89š33e81k 77H68l77i20n32k97a 3911933190203

Jsou lidi, kteří se s počítačem z různých důvodů nekamarádí, pro ně je to pak neuchopitelné a nemusí si vědět rady, jak s tím zacházet. Takoví lidé se pak snadno mohou dostat do závažných problémů. Pokud ale umíte pracovat s maily, tisknout a zálohovat, a jste poučen o tom, že si datovku musíte archivovat (celou, ne jen přílohu!), pak je to skvělý nástroj pro komunikaci se státem. Já se třeba bavím různými dotazy na úřady (většinou to pak publikuju v nějakém blogu). Bez datovky bych se na to vykašlal. :-)

+1/0
10.6.2021 17:54
Foto

A35l18e56x 53G80r70e32g61o49r 9234962332919

To ano,ale tito fakticky dnes nebudou ani živnostníky a ani nikterak nebudou řešit cokoliv po internetu,tedy se jich to netýká. A těch bude jen ubývat.

0/0
10.6.2021 18:02
Foto

Z57b16y55š97e25k 51H67l71i53n81k53a 3361463510463

Třeba zedník potřebuje pouze telefon, počítač mu může být k ničemu. U něj ani počítač nepředpokládám, přitom se jedná o typickou živnost. Zejména, pokud se jedná o staršího člověka. Podobně je na tom třeba kadeřnice. Pokud takovým lidem úřad uloží povinnost DS, pak to považuju za zvěrstvo srovnatelné se surovým týráním.

+2/0
10.6.2021 18:45
Foto

A90l16e17x 95G26r64e75g12o55r 9734592872939

No,neumím si představit živnostníka i toho zedníka, že by neměl počítač s internetem. Pochybuji, že někdo chodí ještě dnes do banky s příkazy k úhradě a pro papírové výpisy z účtu.

0/−1
10.6.2021 19:46
Foto

Z87b37y83š67e80k 44H85l62i25n52k93a 3771663520623

Já jo. Starší zedník může dělat třeba už jen na domech v okolí, dostane od lidí hotovost. Tím spíš pak kadeřnice, jakéhokoliv věku.

Znám osobně truhláře (živnostničí na vedlejšák), který nemá účet v bance ani počítač schopný zvládat současné aplikace. Protože jsem neměl hotovost, musel jsem mu to poslat přes jeho kamaráda.

+1/0
10.6.2021 19:54
Foto

A63l73e10x 53G34r79e25g57o16r 9894372742929

To je marginální množství. A počítám, že hodně stáří živnostníci budou brzy končit.

0/−1
10.6.2021 20:18
Foto

Z40b52y51š51e90k 79H76l65i54n68k67a 3641173590383

Ani marginální množství se nesmí diskriminovat.

+2/0
10.6.2021 20:27
Foto

P90a63v12e47l 96N33e48u91z98i58l 1434698177214

Marginalni nebo ne, to neni relevantni. Kazdopadne je spatne, pokud stat nuti lidi do neceho, o co nestoji. Mit ucet v bance neni nikoho povinnost a neni mozne ji vynucocvat, stejne jako "hloupy telefon" (rika se mu normalne chytry, ale chytreho na nem neni vubec nic) :-), pocitac atd. Je to kazdeho vec.

0/0
11.6.2021 5:04
Foto

A36l61e89x 17G20r69e84g98o51r 9364742722859

Jaký bič? Napřed si ověřte pořádně jak systém DS funguje a potom mluvte. Vytištěná DS má samozřejmě veškeré identifikátory takže se nic nemusí ověřovat. Naopak pro komunikaci se státem a jeho institucemi je to zdarma , takže žádné běhání na poštu a placení doporučené pošty.

+1/−2
10.6.2021 14:53
Foto

M96a29r40t84i68n 72P64r28á25š36e35k 8375941170133

Vy si to prostudujte. Ano, můžete vytisknout pdfko rovnou, ale potom nebude mít PRÁVNÍ ÚČINEK ORIGINÁLNÍHO DOKUMENTU, jako by měl písemný dokument s podpisem a razítky, doručený poštou. ergo nic tím neprokážete a úřad může kdykoliv tvrdit, že jde o falzifikát. Koneckonců, odkaz na tomáte v článku.

Aby takový dokument z datové schránky tuto právní moc měl, tedy aby jste tím danou skutečnost prokázal, musí projít AUTORIZOVANOU KONVERZÍ na czcechpointu

0/0
10.6.2021 15:39
Foto

A58l51e42x 45G16r58e42g42o16r 9744102492689

Pane Prášku, bude a má. Má totiž identifikátor pravosti přímo v dokumentu . Asi stejný, jako když máte dokument přímo vytažený z úřední obálky ta jen slouží k prokazování data doručení. Používám DS deset let a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by u soudu bylo potřeba výtisk z czechpointu. Naopak stačí mi klidně potvrzení o odeslání z DS , které sama DS generuje. Právě proto, aby bylo vše jednoduché byl celý institut DS zřízen. A nemůže tvrdit, že se jedná o falzifikát, protože i úřad musí mít dokumentaci o tom co bylo odesláno,kdy a jak a to vše má svou identifikaci. Navíc pokud mám DS odpovídám na danou zprávu přímo ,pokud je to potřeba.

+1/0
10.6.2021 15:49
Foto

M15a63r59t21i31n 59P62r94á79š27e58k 8115441550173

mluvím o situaci, kdy vy jste příjemcem dopisu

0/0
10.6.2021 15:53
Foto

A45l63e80x 82G73r77e95g91o83r 9424372782489

Kolikrát jste používali DS a tyto dokumenty používal třeba i soudů?

Nikdy nic nezpochybnili. A argumentovat článkem z roku 2009 je opravdu geniální.

0/0
10.6.2021 16:30
Foto

M85a97r77t92i72n 25P59r20á71š74e25k 8735561490633

ony se patřičné zákony nějak změnily ?

0/0
10.6.2021 16:43
Foto

Z71b24y86š15e24k 86H35l70i21n28k66a 3941363670663

V první řadě se změnilo povědomí úředníků o jejich povinnostech plynoucích ze zákona.

0/0
10.6.2021 19:07
Foto

A37l87e32x 83G56r93e29g79o18r 9704402572349

Autorizace dokumentů slouží ale jen pro dokumenty, které jsou předávány třetím stranám . Typicky prodej odsouzené pohledávky a podobně, protože třetí strana už nemá důkaz o komunikaci úřadu a dřívějších účastníků. Tam je to jasné. A těchto dokumentů je opravdu málo. Nebo si myslíte, že advokáti každý dokument tisknou s touhle autorizací.

Ale v běžné komunikaci a řešení problémů občan vs stát potažmo soud je to zbytečné.

0/0
10.6.2021 15:59
Foto

M90a16r67t98i30n 55P38r21á28š50e73k 8335971720163

nikdy nevíte, kdy budete potřebovat dokument třewtí straně předat

0/0
10.6.2021 16:29
Foto

L80u53b58o63š 82K13r17i86m84l 4347654170775

Bohužel nemáte pravdu a doporučuji Vám prostudovat si způsob zabezpečení dokumentu. Jedná se o jeho digitální podpis, který po čase není možné ověřit z důvodu vypršení platnosti digitálního certifikátu cert. autority. V datovém trezoru se problém řeší přepouzdředím novým certifikátem.

Co se týká identifikátoru zprávy v systému, tak se uchovává, alespoň dle veřejné informace pouze 5 let.

0/0
10.6.2021 21:08
Foto

A93l16e95x 52G55r76e45g30o22r 9984942162229

5 let je doba, po které je prakticky promlčeno z pohledu státní správy vše, co nebylo dále řešeno.

Samozřejmě, že mohou být situace,kdy je třeba nějaký dokument archivovat dlouhodobě a tedy ho nechat autorizovat,ale kolik takových dokumentů může být? Běžný občan s tím nepřijde v podstatě do styku. A chápu námitku falšování dokumentů ale dost pochybují, že by dokumenty falšoval stát.

A opravdu nevím, že by soud či úřad někdy požadoval autorizaci datové zprávy. Vždy stačil standartní tisk s označením dokumentu.

Systém datových schránek ke přeci primárně určen ke komunikaci státu s občany a firmami a spíše je to strašení něčím co není. Nemyslím, že by stát chtěl falšovat dokumenty a šikanovat občany.

0/0
10.6.2021 21:31
Foto

L38i26b69o81r 20H32l94a56d72i36k 5269818925517

digitální stát... to teprve uvidíte....

+1/0
10.6.2021 14:20
Foto

P86e97t79r 23D95r88a30p43a33l 4434761803

tak jestliže se bude DS zřizovat na základě nějaké již dobrovolně občanem zřízené jiné elektronické identity, dá se předpokládat, že takový občan přístup k DS mít bude. Váš hypotetický děda s košíky nejspíš eidentitu mít nebude, tedy ho Ds nemusí vůbec trápit

+1/0
10.6.2021 14:16
Foto

L51u94b69o60š 41K58r68i76m90l 4787704250525

Bude ji mít v rámci nové e-občanky .

0/0
10.6.2021 21:09
Foto

P55e84t82r 47K42o69r35e73c83k93y 2423237283801

Stalo by se tak dříve či později a divil by jste se co vše ten 80-letý stařeček zvládá...

0/−2
10.6.2021 13:51
Foto

M19a32r17t82i45n 47P42r51á52š61e13k 8755831320343

nejde o to, jestli to 80 letý stařeček zvládá, jde o to, že NEMÁ VOLBU . A jde o to, že obanům je t oi podstrčeno v podstatě podrazem.

+3/0
10.6.2021 13:53
Foto

N74a95ď28a 18D96u53b43c45o59v85á 7115170544775

Díky za infirmaci, doufám, už na mě úředníci úplně zapomenou, i když ta schránka s ohledem na banku mě asi nemine...

+2/0
10.6.2021 13:23
Foto

A21l75e28x 28G40r86e66g67o71r 9874792142229

Používáte internet a email?

Pokud ano, je DS zcela bez problémů. Na mail přijde oznámení o nové úpravě. Tu si stahnete a vytisknete. Tato má svůj identifikátor,takže žádné ověřování a podobné nesmysly. Navíc úřadu za odpovědní zprávu či jinou podanou zprávu nic neplatíte, žádné běhání na poštu a podobně. A navíc můžete být kdekoliv a víte, že nic důležitého neprošvihnete. Zejména psané zprávy s doručením fikcí.

+1/−1
10.6.2021 14:50
Foto

N42a40ď84a 39D93u50b51c58o29v45á 7945190834655

Samozřejmě používám jen mě zarazilo, že můj doklad přijaty do DS když ho vytisknu a budu chtít jeho prostřednictvím něco dokázat po 90 dnech, že je pro dokazování neplatný, že jen ty uložené kdesi na poště či jinde...

0/0
10.6.2021 15:04
Foto

A88l70e32x 58G46r35e95g74o50r 9364562652919

To je právě ten nesmysl. Ano, zpráva se po 90 dnech opravdu smaže . Jsou lidé,co si vše hned vytisknou a mají klid a lidé, kteří věří internetu a k tomu je datový trezor, jako placená služba. Tím mají přístup ke všem podstatným zprávám kdykoliv a kdekoliv. DS jsou náhodou skvělá věc pro lidi, kteří jsou pořád na cestách nebo prostě hodně vytížení a nemají čas běhat pořád na poštu, nehledě na to, že občas ani nedostanou oznámení o uložení zásilky.

0/0
10.6.2021 15:10
Foto

M47a17r38t56i30n 27P48r31á13š29e10k 8705231130363

Nemáte pravdu, nebo přímo lžete.

Co je to autorizovaná konverze a k čemu slouží

Autorizovanou konverzí se rozumí úplné převedení dokumentu v listinné podobě do dokumentu obsaženého v datové zprávě nebo datovém souboru, ověření shody obsahu těchto dokumentů a připojení ověřovací doložky, nebo úplné převedení dokumentu obsaženého v datové zprávě do dokumentu v listinné podobě a ověření shody obsahu těchto dokumentů a připojení ověřovací doložky.

Jedná se tedy o navazující službu na tzv. datové schránky, které umožňují elektronické zasílání datových zpráv mezi subjekty, které si nechali buď datovou schránku zřídit na vlastní žádost, nebo kterým bude ze zákona zřízena.

Konvertovat bude nutné především ty dokumenty, u kterých musí být dále zachována stejná právní účinnost, jako u původního dokumentu, jehož převedením nový výstup vznikl.

Zdroj: https://www.komora.cz/autorizovana-konverze-dokumentu/. Pouhé VYTIŠTĚNÍ PDF nestačí

0/0
10.6.2021 15:23
Foto

Z61b55y82š32e30k 12H10l78i10n65k31a 3671853450643

Má pravdu. Soudu jsem předkládal jen pdf (od úřadu) zaslané datovkou a soudu to plně stačilo. Ani jsem k tomu nepřipojil obálku. Pokud ji připojím, jsou tam další údaje, jako id zprávy, datumy atd. Až v případě pochybností lze nechat obsah ověřit, pak ale takový úkon dám úřadu k náhradě, pokud by v tomto vyvolal nějakou pochybnost. Například, kdyby dokument zfalšoval. A od toho okamžiku tahá za kratší konec provazu úřad, protože falšování...

0/0
10.6.2021 16:02
Foto

M44a12r46t84i59n 21P21r16á48š88e66k 8275661670123

Jinými slovy, kdyby někdo vznesl pochybnoésti, jste v kelu.

0/0
10.6.2021 16:04
Foto

Z57b74y22š92e48k 87H79l73i42n70k44a 3161593550643

Nejsem. Mohu ji nechat ověřit. Ale až to někdo bude vyžadovat, dřív ne. Id zprávy je jasné a jednoznačné, někde to musí být archivované. Pokud budu dávat něco takového k soudu, pak to samozřejmě pošlu datovkou. Soud si pak může snadno ověřit platnost takového dokumentu. Pokud je takový dokument ještě navíc elektronicky podepsaný, nemusím se dál starat, je to důvěryhodnější, než fyzický papír.

0/0
10.6.2021 17:50
Foto

A95l80e44x 66G63r64e67g75o28r 9754492442759

Pokud se nemýlí ,tak samotný datový soubor je autorizovaným právě identitou přihlášené osoby, protože ta je jasně identifikována.

To, co píše web Hospodářské komory je spíše problematika zlomku datových zpráv. Na firemní jsem si zvykal dlouho ale jak jsem si zvyknul, zařídil jsem si i vlastní a dokonce jsem jednou i soud poslal do patřičných mezí, když argumentoval doručením dopisu do domovní schránky místo aby ji poslal do DS. Prý o ní nevěděl. I úředník se občas zmýlí v náš prospěch.

0/0
10.6.2021 17:59
Foto

Z83b41y45š82e21k 42H62l72i91n73k52a 3261563320713

V jedné zprávě od ČSSZ mám toto: Odesílající osoba: Spisová aplikace :-)

V každém případě zákon ukládá úřadu posílat dokumenty datovkou, pokud jí mám. A pokud ji pošle na papíře a já dopis z jakéhokoliv důvodu nepřevezmu, má úřad smůlu, nemůže mě kvůli tomu stíhat (třeba přes fikci doručení).

0/0
10.6.2021 18:33
Foto

A51l87e76x 15G56r91e33g70o45r 9324112472929

V životě datovou zprávu neviděl ale kecá z principu.

Umím si představit autorizaci datovky zaslané normální fyzické osobě či advokátovi ale při komunikaci se státním aparátem je to nesmysl.

0/0
10.6.2021 17:02
Foto

Z16b45y73š71e48k 45H96l57i38n97k32a 3481233110323

Jenže s nestátním subjektem lze zpravidla komunikovat normálně, tam datovku nepotřebuju. :-) V případě státu je tomu naopak - žádné ústní jednání, žádný telefon - vše musí být hezky písemně a úředně potvrzené. Což datovka splňuje optimálně. A píšu z domova, ušetřím cestu na poštu i poštovné. A mám i kopii toho, co jsem poslal, takže se mé podání nemůže nijak "ztratit". A já mohu v případě potřeby snadno doložit, že jsem opravdu úřadu poslal přesně to a to tehdy a tehdy a ne něco jiného, co by úřad mohl případně tvrdit.

+1/0
10.6.2021 18:01
Foto

P87e70t23r46a 18S45t14a75ň87k72o38v29á 1917175741473

Jasně, takže když odjedu na měsíc někam kde nemám přístup na internet a stát mi mezitím něco fiktivně doručí, dá mi pár dní na reakci a pak mi napaří pokutu za nereagování, mám po návratu smůlu. Ne každý je stále online.

Dokud je možnost volby - nikdo Vám nebrání, mějte ji a využívejte jasné výhody. My co vidíme i ty nevýhody chceme možnost volby zachovat, nebo alespoň být řádně informování, že přihlášením tam či tam spouštíme nevratný proces. Při studování stránek eidentity jsem na nic takového nenarazila, přitom se stát prostřednictvím KN aktuálně velmi snaží lidi k použití eidentity donutit. Rv

+2/0
10.6.2021 15:29
Foto

A88l40e24x 78G85r37e77g54o17r 9854732922589

Takže když jste jak říkáte někde bez internetu, což je dneska těžko uvěřitelné ale budiž tak je to problém ale v poštovní schránce ne? A opravdu jste někdy měsíc bez soukromého emailu?

Možnost volby pro fyzické nepodnikajici osoby je podle mně pořád,ale pokud začnete používat elektronické identifikátory, potom je spíše s podivem odmítání DS. Ostatně mluvíme li o úsporách ve státní správě formou digitalizace, což je mantra zejména Pirátů, je tato forma komunikace státu se všemi občany jasnou prioritou. Je skvělé, když má člověk možnost podle svých potřeb komunikovat se státem pomoci on line nástrojů ale když totéž chce naopak stát po občanovi, je to důvod k odporu?

0/−1
10.6.2021 15:40

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz